Misja Księżyc to rozbudowana o wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości wersja fabularnej gry szkoleniowej Misja Wenus.

Uczestnicy przebierają się w skafandry astronautów, zakładają gogle VR i lecą na Księżyc, aby zebrać ukryte na nim zeznania świadków i dokumenty, które pozwolą odnaleźć miejsce ukrycia wraku statku kosmicznego. Dodatkową atrakcją jest rzeczywiste odwzorowanie powierzchni – wzniesień i kraterów Księżyca oraz towarzyszące chodzeniu, realistyczne poczucie księżycowej grawitacji. Opracowana przez doświadczonych trenerów aplikacja VR Misja Księżyc umożliwia „ukrycie” w niej do 100 dowolnych wpisów tekstowych (definicji, zasad, reguł, wskazówek, wartości firmy lub danych technicznych).

Misja Księżyc bardzo dobrze sprawdza się jako podstawowe ćwiczenie przy realizacji takich tematów szkoleniowych jak:

  • komunikacja interpersonalna,
  • współpraca,
  • budowanie relacji i zaufania,
  • proces grupowy i role grupowe,
  • praca zespołowa,
  • efektywna organizacja pracy,
  • analiza danych i rozwiązywanie problemów,
  • zarządzanie sobą w czasie,
  • myślenie biznesowe,
  • negocjacje.

W trakcie rozgrywki ujawniają się naturalne predyspozycje i preferowane zachowania uczestników, dlatego gra wykorzystywana jest również w diagnozach typu Development Center i Assessment Center. Sposób używania tego narzędzia ogranicza jedynie wyobraźnia trenera lub asesora prowadzącego warsztat.

Najważniejsze parametry gry:

    • Czas ćwiczenia: 60-210* minut w zależności od: liczby uczestników, strategii pracy uczestników, ułatwień wprowadzanych prze trenera
    • Liczba uczestników gry: 6-40 osób (do 56 osób z symultanicznym wykorzystaniem gry Budowa Prototypu Silnika Atomowego)
    • Maksymalna liczba zespołów roboczych (grup uczestników): 8
    • Liczba osób w zespole: 2-5 (7 z symultanicznym wykorzystaniem gry Budowa Prototypu Silnika Atomowego)
    • W zależności od potrzeb można koncentrować się na następujących celach gry:
      • jak najszybsze odnalezienie ukrytego wraku statku kosmicznego (efektywna organizacja pracy i czasu), 
      • odnalezienie wraku jak najniższym kosztem (optymalizacja kosztów – oszczędności budżetowe),
      • ustalenie sekwencji wydarzeń, które doprowadziły do ukrycia wraku (analiza danych),
      • odnalezienie wraku z obniżonym budżetem zespołu (negocjacje i budowanie zaufanie). 

* Czas zajęć podany jest orientacyjnie i zależy w dużym stopniu od sposobu moderowania gry przez trenera.

Wszystkich zainteresowanych praktycznym wykorzystaniem tego narzędzia lub warsztatem z wykorzystaniem tej gry szkoleniowej – zapraszam do kontaktu ze mną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.